ویژگی‌ های تالار عروسی مناسب

ویژگی‌ های تالار عروسی مناسب

تمام مقدمات لازم برای اجرای جشن عروسی فراهم شده است. همه کارهای اولیه انجام شده و هماهنگی‌ها بعمل آمده‌اند. تاریخ عروسی مشخص شده، صیغه عقد خوانده شده و تعداد تقریبی مهمانان نیز مشخص است. حال نوبت به انتخاب یک تالار پذیرایی مناسب جهت اجرای ضیافت عروسی رسیده است. موقعی که برنامه شما به نقطه‌ای می‌رسد که ذهن‌تان درگیر برنامه‌های شب عروسی می‌شود، باید به فکر گردهم‌آوری یک گروه اجرایی باشید. گروه‌های اجرا یا پخش موسیقی، فیلم‌بردار و عکاس، تالارهای پذیرایی و آرایشگاه، گل‌فروشی و آتلیه‌های لباس عروس و گزینه‌هایی از این دست. شاید هیچ‌کدام از اینها به اندازه تالاری که برای جشن خود انتخاب می‌کنید مهم نباشد. اما چه معیارهایی برای انتخاب یک تالار پذیرایی مناسب وجود دارد؟ در ادامه به بررسی ویژگی های یک تالار عروسی مناسب خواهیم پرداخت.

تجربیات خوب قدیم، همواره بهترین نیستند!

بسیاری از زوج‌های جوان ترجیح می‌دهند تالاری را برای شب جشن عروسی خود انتخاب کنند که پیش از این در آن حضور داشته‌اند. هرچند این امر تا حدی می‌تواند درست باشد. چرا که ما انسان‌ها همواره به دنبال مطمئن‌ترین شیوه تصمیم‌گیری هستیم. از آنجائیکه تصمیمات‌مان تا حد زیادی وابسته به تجربیات گذشته خودمان یا دیگران است، این اتفاق که همان تالاری را درنظر بگیریم که عروسی فلان دوستمان در آن برگزار شده بود، امری بدیهی‌ست. اما همیشه این احتمال وجود دارد که به دلایلی نتوانید آن تالار را انتخاب کنید. در دست تعمیر بودن، رزرو شدن تالار برای شخصی دیگر، قدیمی شدن تالار و کمبود امکانات مورد نظر شما و عوامل بسیار دیگری هستند که ممکن است شما را از این انتخاب بازدارند. به هرحال معیارهایی برای انتخاب یک تالار جدید وجود دارد. آشنایی با این ویژگی‌ها شما را قادر می‌سازد که تصمیمی بهتر برای برپایی هرچه باشکوه‌تر مجلس خود بگیرید.

ویژگی‌ های یک تالار پذیرایی خوب برای جشن عروسی

انتخاب یک تالار عروسی مناسب، اهمیت بسیاری دارد. چرا که هرگونه ناهماهنگی و عدم توازن در اجرای تشریفات، ممکن است باعث ایجاد کابوسی گردد که تا آخر عمر فراموشش نکنید. اگر چه تالارهای پذیرایی بسیاری هستند که خدمات لازم برای اجرای جشن عروسی را ارائه می‌دهند، اما قطعاً هر تالاری انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد. بطور کلی معیارهایی برای بررسی انتظارات شما وجود دارد.

مکان تالار

لوکیشن تالار قطعاً مهم‌ترین فاکتوری‌ست که باید بدان توجه شود. حال فرق چندانی نمی‌کند مکانی که انتخاب می‌کنید تالار است یا باغ. بلکه مساله مهم‌تر این است که مکان پذیرایی شما از مهمانان باید به گونه‌ای انتخاب شود که از مرکز شهر چندان دور نباشد. دسترسی راحت به مکان عروسی علاوه بر اینکه برای عروس و داماد مهم است، باعث  خواهد شد که تعدادی از مهمانان شما صرفاً بخاطر محل نامناسب آن، از حضور در مجلس‌تان امتناع نورزند. جدا از این، اگر محل عروسی بسیار دور از مرکز شهر باشد، خستگی مهمانان و عروس و داماد که ناشی از رفت‌وآمد طولانی‌ست، باعث خواهد شد که مجلس، آن شور و اشتیاق لازم را نداشته باشد.

در دسترس بودن تالار، شلوغ نبودن مسیر رفت و برگشت، دور بودن آن از مسیر ترافیک شهری نیز از مسائل مهمی هستند که بایستی بدانها توجه گردد. هرچقدر دسترسی مهمانان به تالار راحت‌تر باشد، انرژی شب عروسی نیز بیشتر خواهد بود. هم‌چنین که مهمانان مجبور نخواهند بود صرفاً بخاطر فاصله زیاد تالار از شهر، اقدام به ترک جشن در زمانی زودتر از موعد مقرر شوند. در نتیجه برای شب عروسی خود تالاری را انتخاب نمایید که نزدیک شهر باشد، مسیر رفتن به آن خلوت بوده و آدرس سرراست و راحتی داشته باشد.

ابعاد و ظرفیت تالار

همواره پیش از اینکه اقدام به رزرو کردن تالار پذیرایی کنید، لیست مهمانان خود را بنویسید. مشخص کردن اینکه چه تعداد مهمان به مجلس شما خواهند آمد باعث می‌شود که تالاری را انتخاب کنید که متناسب با تعداد مهمان‌های شما باشد. در نظر نگرفتن این موضوع باعث می‌گردد که یا تالار منتخب شما، کوچکتر از ابعاد مورد نظر باشد و در پذیرایی از مهمانان دچار مشکل شود. و یا اینکه تالاری بسیار بزرگتر از ظرفیت مورد نظر انتخاب کنید که موجب ایجاد هزینه اضافی برای شما شود. هم‌چنین که اگر تالار شما بزرگ و تعداد مهمان‌ها کم باشد، هارمونی مورد نظر برای تقسیم انرژی و ایجاد فضای دل‌نشین از بین خواهد رفت. چرا که در این صورت مجلس شما بسیار خلوت به نظر می‌آید.

نورپردازی و دکوراسیون تالار

نورپردازی سالن مساله مهم دیگری‌ست. تالارهای پذیرایی لازم است که از نور کافی و نورپردازی مناسب برخوردار باشند. منظور از نورپردازی مناسب این نیست که فضا بسیار روشن باشد. بلکه منظور این است که با توجه به اینکه مجلس در حال اجرای کدام قسمت از جشن است، نور تالار کم یا زیاد شود. بعنوان مثال در هنگام صرف شام، لازم است که نور تالار زیاد باشد. و بهنگام رقص و پایکوبی، نور محیط کم بوده و تجهیزات رقص نور به اجرا درآیند. هم‌چنین حتماً با شخصی که مسئول نورپردازی‌ست نیز گفتگویی داشته باشید تا از میزان مهارت او در زمینه مطمئن شوید.

علاوه بر نورپردازی، نحوه دکوراسیون تالار نیز اهمیت دارد. فضای داخلی تالار لازم است که دکوراسیونی مرتب و چشم‌نواز داشته باشد. نحوه چینش صندلی‌ها، دکوراسیون سفره عقد و محل استقرار زوجین، ایجاد فضای سبز و آبنما از مواردی هستند که باید مد نظر قرار داد. دکوراسیون تالار و نورپردازی آن، مسائلی هستند که خود را کاملاً در روحیه مهمانان بروز خواهند داد.

سالن غذاخوری و کیفیت پذیرایی

تالار پذیرایی مناسب دارای سالن غذاخوری تمیز، صندلی‌های سالم و راحت، میز غذاخوری باکیفیت و مرتب، گل‌آرایی و تزئین زیبا و ظرفیت کافی دارد. توجه به این نکات بسیار ضروری‌ست. هم‌چنین نوع و کیفیت غذایی که در سالن سرو می‌شود نیز از مهم‌ترین‌هاست. یک پذیرایی خوب از مهمانان باعث افزایش میزان رضایت و تثبیت خاطره‌ای بهتر در اذهان خواهد شد. حتماً پیش از بستن قرارداد با مدیریت، کیفیت غذای تالار را تست نمایید.

تهویه و سیستم گرمایش و سرمایش

از آنجا که رفت‌وآمد و شلوغی تالار موجب خفگی فضای تالار می‌شود، تعبیه‌شدن سیستم‌های تهویه هوا در تالار مساله مهمی‌ست. چرا که اجرای مراسم‌های مختلف عروسی اعم از آتش‌بازی، دود کردن اسفند، گرمای بدن مهمانان و بوی مواد خوشبو کننده در صورتی که با هم ادغام شوند، امری آزاربخش خواهد بود. هم‌چنین لازم است این نکته را در نظر داشت که مهمانان عروسی با لباس‌های شب در مجلس حضور خواهند یافت. داشتن سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسب جهت ایجاد دمای مطبوع در درجه اهمیت زیادی قرار دارد.

امکانات، خدمات و نظافت تالار

خدمات و امکانات تالار که شامل سفره عقد، گل‌آرایی مناسب، فروشگاه، آسانسور، لوازم پخش موسیقی مناسب، پرسنل مجرب و مودب جهت پذیرایی، هماهنگی کادر تالار با یکدیگر و مواردی از این دست، در درجه اهمیتی بالایی هستند. هم‌چنین اینکه تمیز بودن تالار نیز بسیار مهم است. وجود حتی یک تکه آشغال اضافه در محیط می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

سفره عقد و گل‌آرایی تالار

سفره عقد، مکانی‌ست که احتمالاً بیشترین خاطرات از آن ثبت خواهند شد. محل نشستن عروس و داماد، معمولاً جائیست که بسیاری از مهمانان در آنجا عکس‌هایی یادگاری خود را می‌گیرند. داشتن سفره‌های عقد متنوع و زیبا از مزیت‌های مهم یک تالار پذیرایی‌ست. قطعاً استفاده از گل‌های طبیعی، انرژی بهتری به فضا خواهند بخشید. و نیز اینکه نحوه چیدمان گل‌ها در نقاط محتلف تالار، از اِلمان‌هاییست که باعث ضبط تصاویر و فیلم‌های بهتر از جشن شب عروسی خواهد شد.

 

پارکینگ، سرویس بهداشتی، اتاق پرو مهمانان و زمین بازی کودکان

برای یک تالار بسیار مهم است که پارکینگ اختصاصی آن دارای ظرفیت مناسبی باشد. اگر مهمانان در طول جشن، دائما با دغدغه اتومبیل خود دست‌وپنجه نرم کنند، اضطراب و استرس، تمام فضای عروسی را پر خواهد کرد. مهمانان باید از محل پارک ماشین خود خاطرجمع باشند تا با خیال راحت به خوش‌گذرانی و لذت بردن از مجلس بپردازند. هم‌چنین حضور شخص نگهبان جهت تامین امنیت خودروها نیز مهم است.

سرویس بهداشتی تالار باید تمیز و خوشبو باشد. شیرهای آب سالم، وجود آینه و روشویی‌های تمیز، پر بودن ظرف مایع دستشویی و نظافت توالت، از امتیازات مهم یک تالار است. شاید این مساله خیلی به چشم نیاید. اما همواره در مجالس عروسی، افراد مسن و ناتوان جسمی حضور دارند. از این حیث لازم است که سرویس بهداشتی تالار مجهز به توالت فرنگی برای این افراد باشد. هم‌چنین وجود اتاق پرو نیز امتیاز مثبت دیگری به شمار می‌آید.

کودکان نیز از دغدغه‌های مهم والدین در مجالس هستند. از طرفی حضور کودک ممکن است باعث ایجاد دردسر بخصوص برای مادرها شوند. در صورتیکه تالار مجهز به اتاق بازی کودک باشد، می‌تواند امنیت خاطر را برای پدر و مادرها بوجود آورد. حضور یک مربی کودک باعث خواهد شد که مهمانان بتوانند با خیال راحت به لذت بردن از مجلس مشغول باشند. بعلاوه اینکه مربی یا پرستار کودک باید مکانی را برای مراقبت از کودکانی که در طول مجلس به خواب رفته‌اند نیز داشته باشد.

نتیجه‌گیری

برای انتخاب تالار خود تمام نکات را در نظر بگیرید. هیچگاه از این مساله به سادگی نگذرید. تمام موارد را جدی گرفته و در انتخاب خود عجله نکنید. متقبل شدن هزینه بیشتر و صرف زمان برای پیدا کردن تالار مناسب‌تان همواره به نفع شما تمام خواهد شد. حتی اگر یک نفر از مهمانان شما دچار ناراحتی یا عذاب در مجلس شود، ممکن است به قیمت نابودی تمام هزینه‌هایی که کرده‌اید شود. صبور باشید و با متانت به جست‌وجو بپردازید. همواره خواهید توانست بهترین تالار را برای برگزاری جشن عروسی خود بیابید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.